اصول و سیاست های اجرایی فراخوان پرسش مهر 98
1 ـ اثربخشی: انجامدادن درست و مطابق با هدف کارها و توالی گامهای اساسی با عنایت ویژه بر محتوا، تأثیرگذاری، اثر بخشی و ماندگاری آنها
2ـ تمرکز زدایی: اجتناب از تمرکزگرایی، و و اگذاری مسئولیتهای اجرایی به دانشآموزان و معلمان
3ـ جذابیت: خلاقیت، سهلگیری در انجام امور و پرهیز از ایجاد تکلف و مشقت برای مخاطبان
4ـ مخاطبشناسی: توجه به نیازها، علائق، خواستهها و ویژگیهای روحی، سنی و جنسی مخاطبان
5ـ کارآیی: تأکید بر فرهنگ خودی و جنبههای علمی، کاربردی و قابلیت اجرایی آن، با ارائهی شیوههای متناسب، جدید و انجامدادن کارها به شیوهی منظم با کمترین اتلاف
6ـ مخاطبمحوری: جلب اعتماد و اطمینان، ایجاد تفاهم، همدلی و صمیمیت در بین مخاطبان
7- بهروزکردن ابزارها و شیوهها:
استفاده از فناوری، علوم و فنون جدید و حداکثر بهرهبرداری از امکانات موجود
8 - ضابطهمحوری و قانونمدا
پرهیز از اعمال سلیقههای شخصی، جناحی و سیاسیکاری در برخورد با مخاطبان
9- نتیجهمداری:
عملیاتیکردن و کاربست نتایج یافتههای پژوهشی و انعکاس مطلوب آن به سایر علاقهمندان
10- مشارکتجویی:
جلب مشارکت فعال سایر سازمانها و نهادهای مرتبط، بهویژه حوزههای داخلی آموزش و پرورش و دانشآموزان و فرهنگیان
11ـ مستندسازی:
جمعآوری و نگهداری سوابق فعالیتها و آثار مخاطبان و بهرهگیری مطلوب از آنها پرسش مهر 97
- ۹۸/۰۹/۰۵