پرسش مهر 20

پرسش مهر 20 - سال تحصیلی 99-98 - دبستان پسرانه هیات امنایی فرهنگیان - معصومه هاشم زهی

پرسش مهر 20

پرسش مهر 20 - سال تحصیلی 99-98 - دبستان پسرانه هیات امنایی فرهنگیان - معصومه هاشم زهی

  • ۰
  • ۱

امسال پرسش مهر رئیس جمهوری در خصوص تعالی همه ‌جانبه کشور زمینه‌های مختلف می‌باشد

 

چرا که ملت ما شایسته قرارگرفتن بر قله‌های بلند جهانی است.

ملت ایران از همه سختی‌ها، تنگناها و محاصره‌ها فرصت‌های بسیار ارزشمندی را برای سازندگی در زمینه‌های مختلف آفریدند و پا در راه نیل به قله‌های افتخار گذاشتند.آقایاحمدی نژاد از همبستگی  و وحدت، علم آموزی و کسب معارف ، ایمان به خدا و عشق به هم نوع و کار و تلاش و مجاهدت پیگیر و خلاقیت و آرمان گرایی به عنوان عوامل یاد کردند که انسان را به نقطه پیشرفت همه جانبه هدایت و در این مسیر یاری می دهد.  

دکتر حسن روحانی با تاکید بر اینکه ملت ایران شایستگی دارد که درهمه زمینه‌ها پیشاپیش ملت های دیگر حرکت کند، افزود: "عوامل پیشرفت ایران چیست؟"، "موانع پیشرفت کشور چه چیزهایی می‌باشد؟" و "چه کنیم تا موانع پیشرفت را از پیش رو برداریم؟" از دیگر موارد و مصادیق پرسش مهر امسال است.
رییس‌جمهور با بیان اینکه نگاه به قله‌های بلند و آرمان‌های الهی عواملی هستند که ما را به پیشرفت می‌رساند اظهارداشت: باید موانع پیشرفت، سستی‌ها و ‌آسیب‌پذیری‌ها را کارشناسی و خنثی کرد.

                                                                                                                                                          خدا جهان را آفرید ومخلوقات راخلق نمود وا نسا ن رااشرف مخلوقات قرار داد.

به انسان قوه عقل وتدبیر ارزانی نمود وبا دمیدن روح الهی دراو فطرت حنیف را به ودیعه قرار داد.وباالهام حق وباطل به او قدرت تمیز وتوان انتخاب راه وهدف درست و متعالی را به انسان داد.

مافرهنگیان ایران اسلامی تلاش برای تعالی وترقی همه جانبه جامعه اسلامی امان را سرلوحه کار خویش قرار داده ایم و

در این رهگذر باخودسازی وبهره گیری هر چه بیشتر و روزافزون ازتعا لیم عالیی الهی اسلام وبا رشد صفات کمال در خود و اطرافیان از جمله خانواده و دانش آموزان خود سعی به ارتقائ وضع جامعه بنماییم.

دانش آموزان جوانان این مرزو بوم گلهای بوستان این مملکت هستند که ما نقش باغبانان این گلها هستیم.

ما باید بارساندن احتیاحات ضروری به آنها ایشان را سیراب از علم و معرفت بنماییم وبا سعی وتلاش بی وقفه وخستگی –ناپذیر آنها را مسلح به سلاح علم وایمان بنماییم وبه رشدوشکوفایی استعدادهای ذاتی وخدا دادی آنان گمگ گنیم.

باید سعی گنیم باحقایق جهان هستی آشنا گردند همچنین آشنایی وانس والفت با آمو زه های دینی توشه را هشان نماییم تا در مسیر ترقی وتعالی خود در راهی که در مقابل خود دارند بتوانند با گامهایی استوار قدم بردارند.

تقویت حسم وروح وفکر نسل آینده وبارآوردن ایشان درابعاد نظری وغملی ومهارتی در محیطی سالم وشاد وصمیمی

کمک به مهیا نمودن این عزیزان برای وارد شدن در اجتماغ وبه عهده گرفتن مسئولیت های سر نوشت ساز بنماییم.

    

         درس معلم ار بود زمزمه ی محبتی                             جمعه به مکتب آورد طفل گریزپای را      

در ارتباط با پیشرفت وتعالی هدف باید کمال انسانی وآماده کردن جامعه برای ظهور منحی غالم بشریت امام زمان عج وبرقراری عدالت اجتماعی وقسط وعدل در سرتاسر زمین باشد.

درراستای اهداف الهی درکشور عزیزمان ایران باید به موارد زیر اهمیت دادوبرای دستیابی هر چه سریعتر به آ نها از هیچ تلاشی دریغ ننمود وبه طور شبانه روزی به تلاش ومجاهدت مشغول بود.

1-بالا بردن سطح علمی جامعه به گفته مقام معظم رهبری تولید علم درراستای دستیابی به خود کفایی و بی نیاز شدن از کفار ودشمنان این مملکت در همه ابعاد.

2-تلاش درراه شناساندنهرچه بهتر دین مبین اسلام وسخنان رسول مکرم اسلام ص وائمه معصومین ع به همه آحاد ملت

به خصوص به نسل جوان که تشنه حقیقت ودانستن مطالبی که ره گشای آنان در راه های پیشرفت و تعالی هستند.باکمک رسانه جمعی به عنوان یک دانشگاه عمومی.

3-سعی به ایجاد مراکز فنی وحرفه ای برای جذب نیروهای بیکار وداوطلب کار اعم از کسانی که درس تخصصی وحرفه ای نخوانده اند ویا درزمینه ی تخصص آنها نیازی در اجتماع وجود نداشته باشد.

4-اجرای هرچه سریعتروبهتر وکامل خصوصی سازی در جهت مردمی شدن بیش از پیش وبهبود وضع رفاهی مردم.

چنانکه معصومین بزرگوار اسلام فرموده اند:

هرگاه از در خانه ای فقر وارد شود از در دیگر خارج می شود

  • ۹۸/۰۹/۰۵
  • معصومه هاشمزهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی